- Doelbeelden
- Omgevingen
- openbaar vervoer
openbaar vervoer
Verlichtingsarmatuur - Helmond
Central Station Liverpool
- Tags:
- openbaar vervoer
haltemeubilair Rijswijk
Voor de Gemeente Rijswijk ontwikkelde ipv Delft een openbaar vervoer plein. Abri's bewegwijzering en een stationsklok.
- Tags:
- abri's
- openbaar vervoer
trein in de sneeuw
- Tags:
- openbaar vervoer
- winter
Euregiobahn
Ondergrondse tramHaagsche tramtunnel ontwerp OMA, Rem Koolhaas ea.
- Tags:
- openbaar vervoer
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Passerelle Brussel L50 voetgangersoversteek
In opdracht van Infrabel en in samenwerking met Artgineering maakten we in 2017 het winnende aanbiedingsontwerp voor de passerelles over spoorweg L50 ten noorden van Brussel. Met de markante bruggen van cortenstaal is zowel bij station Sint-Agatha-Berchem als in het iets oostelijker gelegen Ganshoren de oversteek een stuk fraaier en comfortabeler geworden. Ook de fysieke verbinding met het zeer nabij gelegen Vlaanderen is versterkt en daarnaast speelt het ontwerp in op de toekomstige uitbreiding van het GEN (Gewestelijk ExpresNet).
compact brugontwerp
Van de drie inschrijvende partijen, Greisch, Ney+Partners en de combinatie ipv Delft/Artgineering, wordt de laatste verkozen tot winnaar. Opvallend, want in plaats van de gevraagde fiets- en voetgangersbrug ontwerpen we voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een gewaagde keuze, maar ook een heel logische. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn.
Passerelles Brussel
dragende liftkokers van L50 Passerelle
Ook de verbindingen tussen liftschachten en brugconstructie zijn stijf en middels lasverbindingen uitgevoerd. De eenzijdige uitkraging zorgt voor een ongebruikelijk krachtenspel in de schachtconstructie, met druk- en trekkolommen. Voor de staalbouwer was dit een uitdaging, die verder werd vergroot doordat de liftkokers om esthetische redenen zijn uitgevoerd als vierendeelconstructie, dus zonder diagonale windverbanden. Dit om optimale transparantie te behouden en een zo rustig mogelijk totaalbeeld te krijgen, met de lift als ladder. Om dezelfde reden zijn ook de regenwaterafvoer van het brugdek en dak van de lifttorens geïntegreerd in de stalen kokers van de liftstructuur.
Meer informatie: projectbladzijde
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina
Passerelles Brussel
Compact brugontwerp
Ipv Delft/Artgineering heeft samengewerkt aan dit ontwerp van de passerelle. We ontwierpen voor Sint-Agatha-Berchem een voetgangersbrug met fietsgoten en liften. Een volwaardige fietsbrug vereist lange hellingbanen die op de locatie maar nauwelijks zijn in te passen en bovendien erg beeldbepalend zouden zijn. Zodoende bestaat het ontwerp voor de passerelle in Sint-Agatha-Berchem uit een compacte S-vormige constructie met transparante liftschachten aan weerszijden. De gehele S-vorm is één aan elkaar gelaste constructie, die volledig integraal is verbonden met de betonnen fundering. Beide bruggen hebben een cortenstalen dragende balustrade. De keuze voor cortenstaal komt onder meer voort uit het duurzame en onderhoudsvrije karakter van het materiaal.
Constructief zit het sculpturale ontwerp van de passerelle slim in elkaar: torsiestijve dragende balustrades ondersteunen brugdek en traptreden, de balustrades zelf steunen op uitkragende balken die één geheel vormen met het staalwerk van de liftschachten.
Meer informatie: Projectpagina