- Doelbeelden
- Omgevingen
- fiets infrastructuur
fiets infrastructuur
Tunnelverlichting Fietstunnel - Alkmaar
- Tags:
- beton
- fiets infrastructuur
- mensen
Hovenring fiets infrastructuur, Eindhoven, ontwerp door ipv Delft
De Hovenring (gemeente Eindhoven) is een voorbeeld van de ambitie om fietsverkeer prioriteit te geven.
De Weerdsprong, Venlo, Nederland, ontwerp door ipv Delft
Fietsonderdoorgang Buitenrust bruggen Haarlem
De Gemeente Haarlem wil de doorstroming van het verkeer bevorderen. Door fietsers onderlangs te leiden worden de wachttijden voor het snelverkeer beperkt en hoeven fietsers niet meer te wachten voor de verkeerslichten.
fietspad
- Tags:
- asfalt
- fiets infrastructuur
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Brug snelfietsroute Europalaan, Beek
Slanke staalconstructie
De 54 meter lange fietsbrug is uitgevoerd in staal. Dit draagt sterk bij aan de slankheid van het ontwerp, wat behalve in het brugdek goed zichtbaar is bij de stalen steunpunten. Dat het dek zo slank kan zijn, komt met name door het gekozen constructieve principe: de brug is aan beide zijden momentvast opgelegd; de steunpunten werken als pendels.
Het ontwerp geïnspireerd op de vliegtuigindustrie. Dit is terug te zien in de vleugelvormige dek doorsnede van de fietsbrug, maar ook in het slanke en transparante ontwerp en de vloeiende beweging die de brug maakt. Voor alle weggebruikers is het gekozen tracé daarmee het meest logisch, veilig en aangenaam.
Meer informatie: Projectpagina
Onderdoorgang Bio-Science park Leiden
Onderdoorgangen
Het gaat om een nieuwe onderdoorgang bij het bio science park in Leiden voor snelverkeer, een nieuwe onderdoorgang voor fietsers en aanpassing van een bestaande fietstunnel. Alle bevinden zich rond het kruispunt. De toegangsweg voor snelverkeer wordt een groene hoofdontsluitingsroute met groene middenberm en ruime opzet. Door het viaduct te ontwerpen zonder tussensteunpunten en de groene middenberm door te laten lopen, trekken we de groene ader letterlijk door de onderdoorgang.
De onderzijde van het viaduct is bekleed met bamboecomposiet en past bij de binnenstedelijke uitstraling. De tegelwanden van de onderdoorgangen vormen een subtiel patroon dat refereert aan DNA-profielen. Ook hebben alle onderdoorgangen geïntegreerde verlichting in de wanden. ipv Delft ontwierp in samenwerking met Karres en Brands de drie onderdoorgangen.
Meer informatie: Projectpagina
- Tags:
- fiets infrastructuur
- fietsen
- wegen
Onderdoorgang Bio-Science park Leiden
Onderdoorgangen
Het gaat om een nieuwe onderdoorgang bij het bio science park in Leiden voor snelverkeer, een nieuwe onderdoorgang voor fietsers en aanpassing van een bestaande fietstunnel. Alle bevinden zich rond het kruispunt. De toegangsweg voor snelverkeer wordt een groene hoofdontsluitingsroute met groene middenberm en ruime opzet. Door het viaduct te ontwerpen zonder tussensteunpunten en de groene middenberm door te laten lopen, trekken we de groene ader letterlijk door de onderdoorgang.
De onderzijde van het viaduct is bekleed met bamboecomposiet en past bij de binnenstedelijke uitstraling. De tegelwanden van de onderdoorgangen vormen een subtiel patroon dat refereert aan DNA-profielen. Ook hebben alle onderdoorgangen geïntegreerde verlichting in de wanden. ipv Delft ontwierp in samenwerking met Karres en Brands de drie onderdoorgangen.
Meer informatie: Projectpagina
- Tags:
- fiets infrastructuur
- fietsen
- wegen
Fietsbrug Nigtevecht
Inpassing
De boogbrug over het Amsterdam-rijnkanaal is optimaal afgestemd op de omgeving. Het is transparant, slank en eenvoudig. Met name de inpassing van de hellingbanen van de fietsbrug, die vanwege de vereiste doorvaarthoogte van 10 meter een aanzienlijke lengte hebben, vormde een uitdaging. Aan de ene zijde ligt de hellingbaan op poten parallel aan het kanaal, zodat gebruikers uitzicht hebben over de nieuwe natuur-stapstenen langs het kanaal. De hellingbaan aan de oostkant is compact, om het vrije uitzicht behouden en het landschap zo min mogelijk te versnipperen.
Trappen aan weerszijden van de hoofdoverspanning vergroten zowel veiligheid als comfort voor voetgangers. Zij hebben zo een kortere route. Daarnaast voorkomt de scheiding van fietsers en voetgangers op de hellingbanen onveilige verkeerssituaties.
meer informatie: Projectpagina
Fietsbrug Nigtevecht
Inpassing
De boogbrug van ipv Delft over het Amsterdam-rijnkanaal is optimaal afgestemd op de omgeving. Het is transparant, slank en eenvoudig. Met name de inpassing van de hellingbanen van de fietsbrug, die vanwege de vereiste doorvaarthoogte van 10 meter een aanzienlijke lengte hebben, vormde een uitdaging. Aan de ene zijde ligt de hellingbaan op poten parallel aan het kanaal, zodat gebruikers uitzicht hebben over de nieuwe natuur-stapstenen langs het kanaal. De hellingbaan aan de oostkant is compact, om het vrije uitzicht behouden en het landschap zo min mogelijk te versnipperen.
Trappen aan weerszijden van de hoofdoverspanning vergroten zowel veiligheid als comfort voor voetgangers. Zij hebben zo een kortere route. Daarnaast voorkomt de scheiding van fietsers en voetgangers op de hellingbanen onveilige verkeerssituaties.
Meer informatie: Projectpagina
Fietsbrug Nigtevecht
Inpassing
De boogbrug van ipv Delft over het Amsterdam-rijnkanaal is optimaal afgestemd op de omgeving. Het is transparant, slank en eenvoudig. Met name de inpassing van de hellingbanen van de fietsbrug, die vanwege de vereiste doorvaarthoogte van 10 meter een aanzienlijke lengte hebben, vormde een uitdaging. Aan de ene zijde ligt de hellingbaan op poten parallel aan het kanaal, zodat gebruikers uitzicht hebben over de nieuwe natuur-stapstenen langs het kanaal. De hellingbaan aan de oostkant is compact, om het vrije uitzicht behouden en het landschap zo min mogelijk te versnipperen.
Trappen aan weerszijden van de hoofdoverspanning vergroten zowel veiligheid als comfort voor voetgangers. Zij hebben zo een kortere route. Daarnaast voorkomt de scheiding van fietsers en voetgangers op de hellingbanen onveilige verkeerssituaties.
Meer informatie: Projectpagina
Fietsbrug Nigtevecht
Inpassing
De boogbrug van ipv Delft over het Amsterdam-rijnkanaal is optimaal afgestemd op de omgeving. Het is transparant, slank en eenvoudig. Met name de inpassing van de hellingbanen van de fietsbrug, die vanwege de vereiste doorvaarthoogte van 10 meter een aanzienlijke lengte hebben, vormde een uitdaging. Aan de ene zijde ligt de hellingbaan op poten parallel aan het kanaal, zodat gebruikers uitzicht hebben over de nieuwe natuur-stapstenen langs het kanaal. De hellingbaan aan de oostkant is compact, om het vrije uitzicht behouden en het landschap zo min mogelijk te versnipperen.
Trappen aan weerszijden van de hoofdoverspanning vergroten zowel veiligheid als comfort voor voetgangers. Zij hebben zo een kortere route. Daarnaast voorkomt de scheiding van fietsers en voetgangers op de hellingbanen onveilige verkeerssituaties.
Meer informatie: Projectpagina
Fietsbrug Nigtevecht
Inpassing
De boogbrug van ipv Delft over het Amsterdam-rijnkanaal is optimaal afgestemd op de omgeving. Het is transparant, slank en eenvoudig. Met name de inpassing van de hellingbanen van de fietsbrug, die vanwege de vereiste doorvaarthoogte van 10 meter een aanzienlijke lengte hebben, vormde een uitdaging. Aan de ene zijde ligt de hellingbaan op poten parallel aan het kanaal, zodat gebruikers uitzicht hebben over de nieuwe natuur-stapstenen langs het kanaal. De hellingbaan aan de oostkant is compact, om het vrije uitzicht behouden en het landschap zo min mogelijk te versnipperen.
Trappen aan weerszijden van de hoofdoverspanning vergroten zowel veiligheid als comfort voor voetgangers. Zij hebben zo een kortere route. Daarnaast voorkomt de scheiding van fietsers en voetgangers op de hellingbanen onveilige verkeerssituaties.
Meer informatie: Projectpagina